JOURNAL ON ISLAMIC AND RELIGIOUS STUDIES







RELIGION OF TRUTH- ISLAM

Mantan pendeta Yusup estes Alqur'an dan Islam menjadikan saya melakukan Ajaran agama nabi terdahulu

Written By Averroes Cordova on Sabtu, 17 Maret 2012 | 09.04



kELUARGA PENDETA AMERIKA MASUK ISLAM & BERHAJI

Joseph Estes ialah pendeta dari amerika, keluarga besarnya selalu mendirikan gereja baru merata tempat di penjuru dunia, tapi kini, Joseph Estes telah masuk islam dan bertukar nama menjadi Yusuf Estes dan masuk islam secara kaffah.

Kini ia menjadi mubaligh dan da'i berkeliling dunia untuk menyebarkan islam di Amerika, Germany, English, Canada, negara-negara europe dan lainnya. Bahkan Istri, Ayahnya dan beserta 1/3 keluarga besarnya Alhamdulillaah telah menerima Islam.

Ayahnya, meninggal dengan tenang setelah usai menunaikan ibadah haji, ibadah yg juga memang dilakukan oleh para Nabi terdahulu termasuk Nabi Isa AS. Yusuf Estes mengakui kini lebih mengenal siapa Jesus sebenar dan tidak merasa meninggalkan Nabi Isa AS selepas masuk islam, Malah Yusuf Estes merasa lebih taat pada ajaran Nabi Isa yang justru diamalkan dan dijaga oleh umat Muslim.

Jika barat ramai masuk islam, lalu bagaimana dengan ASIA??? Masih kah ingin meninggalkan islam hanya kerana sesuap nasi dan sekeping perak???

Mari kita tengok para saudara kita yg fakir & makan sahaja susah, kita bantu mereka, agar tidak dimanfaatkan para missionaries untuk memurtadkan saudara kita. Mari kita perhatikan anak cucu kita, jangan sampai cara berfikir & gaya hidupnya menjauhi islam.

Sesiapa sahaja yg mampu mendirikan sekolah islam tingkat dasar atau pre school atau islamic playgroup, maka dirikanlah, mudah-mudahan generasi islam akan bangkit.

Sesiapa sahaja tolong masukan anak cucu saudara kemenakan kepada sekolah islam. Semoga Allah meredhai.... Tolong jemput / undang rakan menjumpai page group ini agar lagi ramai orang tahu jika cuma islam sahaja satu-satunya agama yang terbukti benar.. 

Tidak ada komentar: